Zadaj nam pytanie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

czwartek, 21 listopada 2024

Jak nowoczesne technologie zmieniają drogi: przewiert grawitacyjny na trasie Gdynia – Obwodnica Trójmiasta


W branży infrastruktury drogowej nowoczesne technologie są nieocenione, szczególnie gdy chodzi o minimalizowanie utrudnień dla kierowców. Doskonałym przykładem jest niedawno zakończony projekt w Gdyni, gdzie dzięki zastosowaniu przewiertu grawitacyjnego udało się uniknąć czasochłonnych i uciążliwych wykopów na kluczowej trasie łączącej Obwodnicę Trójmiasta z centrum miasta.

Bezwykopowe podłączenie przykanalików – oszczędność czasu i nerwów

Tradycyjne metody budowy infrastruktury podziemnej, takie jak otwarte wykopy, wiążą się zazwyczaj z dużymi niedogodnościami dla mieszkańców i użytkowników dróg. W tym przypadku, zastosowanie przewiertu grawitacyjnego pozwoliło przeprowadzić prace niemal niezauważalnie. Dzięki tej technologii, przykanaliki zostały podłączone do nowego kolektora w sposób całkowicie bezwykopowy.

Efekt? Ruch w newralgicznym punkcie dzielnicy Witomino został zachowany, a czas zamknięcia jednego pasa ograniczono do zaledwie godziny. To świetna wiadomość dla kierowców, którzy uniknęli wielodniowych korków, a także dla mieszkańców, którzy nie musieli zmagać się z hałasem i rozkopanymi ulicami.

Jak wyglądał proces przewiertu?

Choć cały projekt mógł wydawać się skomplikowany, prace na miejscu trwały zaledwie cztery godziny. Przewiert grawitacyjny, jak pokazano na filmie dokumentującym proces, składał się z kilku kluczowych etapów:

  1. Lokalizacja i przygotowanie studni startowej oraz końcowej – To tutaj rozpoczęto i zakończono przewiert, co pozwoliło na precyzyjne wyznaczenie trasy dla nowego kolektora.
  2. Przewiert pilotażowy – Pierwszy etap polegający na wyznaczeniu trasy wiertnicy, monitorowanej na bieżąco.
  3. Rozszerzenie otworu – Po zakończeniu przewiertu pilotażowego, otwór został powiększony za pomocą specjalnej głowicy rozwiercającej.
  4. Budowa kanału z modułów rur – Finalny etap, w którym rury zostały wprowadzone do kanału i odpowiednio uszczelnione.

Cały proces był nie tylko szybki, ale i niezwykle precyzyjny, co pozwoliło na ograniczenie ingerencji w strukturę drogi i środowisko.

Technologia, która zmienia zasady gry

Dlaczego przewiert grawitacyjny to przyszłość? Poza oczywistymi korzyściami dla użytkowników dróg, metoda ta jest także bardziej ekologiczna i ekonomiczna. Ograniczenie wykopów oznacza mniejszą emisję pyłów, hałasu i CO₂, a także oszczędność materiałów i kosztów związanych z odtwarzaniem nawierzchni.

Dzięki takim rozwiązaniom, projekty infrastrukturalne przestają być synonimem utrudnień i korków. Coraz więcej miast decyduje się na technologie bezwykopowe, stawiając na nowoczesność i wygodę mieszkańców.

Podsumowanie projektu w Gdyni

Zastosowanie przewiertu grawitacyjnego w Gdyni pokazuje, że można budować efektywnie, szybko i z poszanowaniem dla użytkowników drogi. To przykład na to, jak innowacje technologiczne mogą realnie poprawiać jakość życia i ograniczać negatywny wpływ inwestycji na codzienność mieszkańców.

Czy to oznacza, że czeka nas era „bezwykopowych miast”? Patrząc na efekty – wszystko na to wskazuje!



:




Mniej korków w Gdyni – przewiert grawitacyjny przy ul. Chwarznieńskiej

Avoiding Traffic Jams in Gdynia – Gravity Drilling on Chwarznieńska Street

Weniger Staus in Gdynia – Gravitationsbohrung an der Chwarznieńska-Straße

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Porównanie technologii budowy instalacji podziemnych: wykopowe i bezwykopowe – Pomoc w wyborze najlepszej metody do Twoich potrzeb

 W procesie budowy instalacji podziemnych, w zależności od warunków gruntowych, przestrzennych i wymagań projektu, stosuje się różne technol...